Höst

Nu är det höst här på andra sidan jorden...

Det är fortfarande långt över 20 grader men vindarna är kallare och solen värmer inte lika mycket. Att ha ett par jeans till skolan en kylig morgon sitter inte ivägen kan vi lugnt säga, till och med David som aldrig fryser klagade på frost i torsdags morse;)

Jag var därför tvungen att köpa mig en ny koft att ha under jackan, det kör lager på lager här så att man kan ta av ett när det blir för varmt. Vi har pluggat hela dagen och tog en paus på eftermiddagen för att ta en fika på Starbucks. Jag drack en chailatte i sann höst anda och David tog en islatte och ångrade det sen när han satt och huttrade (smått överdrivet kanske). Jag fick en ny chai med soyamjölk även om jag inte hade sagt till om det innan, måste vart trött i huvudet eller nåt. Tur att de är trevliga på Starbucks och kvickt fixade mig en ny utan extra kostnad...

Vi sitter nu och slaviskt följer Fottiematchen mellan Brisbane Lions och Western Bulldogs och Lions leder, Go Lions!


Kommentarer
Postat av: Emma

...och här är det vår! idag har jag skurat balkongen och planterat blommor. hoppas bara att det snart ska vara så varmt att man kan sitta ute... Kram på er!

2010-04-17 @ 17:16:52
Postat av: Syster

Ja, det låter ju väldigt kallt... Själv trodde jag att jag hade dumpat vinterkappan för hösten men den åkte fram i morse :-(. Två grader och riktigt ruggigt!



Men vilken fin kofta Jenny! Jag har faktiskt, tro't eller ej, gjort en beställning på Ellos som kommer idag och då har jag faktiskt beställt en leopardkofta, hehe. Det ska bli mycket spännande att se hur den är..



Så David har fått lite hamburgare från Macki D - förstår att han blev glad då. Men inte kan det väl vara första gången sedan ni kom dit?? David måste ha lyckats övertala dig fler gånger! Vi har faktiskt också slarvat lite på den fronten och det har allt slunkit ner en och annan Mc Chicken på senaste tiden..



Hoppas det går bra för er nu med alla redovisningar och tentor! Och David, glöm inte Christer Sjögrens fina leende när du gör entré imorgon ;-).



Tänker på er.



Stor kram

2010-04-20 @ 09:14:47
Postat av: Farmor Britt

Hej David och Jenny!

Det var roligt att få se er på nätet, se hur fint ni har det i Auistralien. Jag önskar att jag vore där med er sola och bada samt äta lite gott. Det har kändes som om vi var tillsamans jätte mysigt.

Ha det så skönt i fortsättningen och var rädda om er.

Önskar farmor.



Vi skaypar er en morgon.

2010-04-21 @ 17:41:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0