100 asiater på språng

Idag är jag upprörd över hur kassapersonalen har det på Woolworths. Det är superlång kö och de har inget band där varorna åker och de måste packa ner i påsar... Har funderat på att skriva ett mail till ledningen och ge dem etyt och annat tips. Tjejen vi handlade av såg döende ut och gubben framför oss slängde bara sin korg i golvet när han tröttnat på att stå i kö. Systemet är bara helt fwl och det gynnar inte någon, ska man handla måste man hela tiden korsa och kryssa genom kön, vad är logiken i det?

Jag tog min sedvanliga morgonpromenad på en timme eller så medan D var i bubbelpoolen, har vart grått idag så jag var lite snål med solkrämen så nu är jag röd på axlarna.

Har precis diskat här efter en superb middag bestående av Davids köttfärssås och spaghetti och en slurk Koonunga Hill.

Vi hoppas på bättre väder imorn så att vi kan oss til starnden och hänga lite. Vi gick fram och tillbaka idag en stund på stranden och det är inte mycket action nån annanstans än här. Vi hittade dock ett par fina våningar en bit bort på stranden med stora balkonger som såg riktigt mysiga ut. Vi gissar dock att de kanske inte kostar 270 i vecan men de var fina att se på...

Apråpå asiaterna så är det en invasion av dem här i stan, de är överallt och vi skulle tippa på att de utgör ca 70 % av befolkningen och då är det bara turisterna vi menar. Inget ont om asiater men de är så lustiga när de gå på led till turistbussarna här nedanför. Det var David som sa att de var hundra men de var de säkert...

See ya!

Kommentarer
Postat av: Syster

David! Så du bubblar medans Jenny promenerar! Det känns liksom som om bubbelpoolen mer ska funka som en belöning - ut och rör på dig nu ;-).



Jag har dock blivit rätt lat själv med väldigt lite träning på sistone - inte bra.. Mamma är dock duktig och spinnar på fast jag inte är med!



Vad duktiga ni är med maten! Blir så imponerad av alla era rätter ni lagar ihop. Ordning och reda - det är bra :-).



Nu ska jag jobba vidare men ville bara säga hej.



Ha det så bra så länge! Tänker på er.



Kram

2010-02-17 @ 10:28:01
Postat av: Emma

Bubbelpool? Har ni sånt också, vilken lyx! Här har det ätits semlor, det är också lyx! Vi hörs imorgon på vår skype-dejt. Det ser jag fram emot. Men det kommer kännas lustigt att det kommer vara en morgontrött Emma som pratar med en kvällstrött Jenny, hehe. Nu ska jag bara sova några timmar sen hörs vi!

Puss och kram

2010-02-17 @ 22:06:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0