Lägenhet på Hanlan street 18

Har vart en del internetstrul här men nu kan ni tacka Vodafone för detta inlägg...
Vi har nu flyttat in i en lägenhet i en av skypskraperesorterna i Surfers paradise. Vi bor alltså mitt i stan och har en fantastisk havsutsikt! Men smakar det så kostar det, vi betalar 270 dollar i veckan och alltså 7000 kr i månaden, men det var det bästa vi kunde hitta. Vi har under vår jakt på lägenhet sett en del riktigt risiga objekt. Vi började med att gå till alla mäklarfirmor i stan och samla in papper på lediga "units" att hyra. Sen ringde vi runt och hamnade här efter en gedigen marknadsundersökning. Kunde inte bo kvar på det äckliga hostellet och betala 80 dollar natten...
Att hitta lägenhet var lätt om man jämför med att köpa lakan till sängen. Efter rundvandring i alla tänkbara butiker fick vi tillslut napp på Woolworths men då var jag tvungen att fråga en kille som tyckte att jag var högst märklig. Men nu har vi helt ok lakan att sova i. Kuddarna är längre här en hemma men annars ser det ungefär likadant ut.
Idag har vi varit på skolan och fixat med diverse grejer och vi är väldigt tacksamma för hon som är ansvarig för oss för hon fuskade in mig på en kurs. Man måste tydligen registrera sig på kurserna här och välja tider och det hade vi missat så nu har vi crap tiderna men skolan så trevlig ut så vi får väl hänga där...
En annan grej är matproblemet, de äter bara snabbmat och chips och ägg men vi har ätit frickadeller idag som var färdigrullade färska för det är billigare än att köpa färs själv! Det positiv är att Lindemans bara kostar 50 här och det är billigt.
Nu ska jag försöka lägga upp lite bilder så ni får se hur det ser ut!
Ha det så bra så ses vi

Kommentarer
Postat av: Chriss



Härligt att ni är på plats! Var kul att prata på Skype idag, sjukt bra grej ;). Talk to you soon!



Ta det lugnt nu och njut lite av det nya livet!



Puss & Kram!

2010-02-11 @ 13:25:13
URL: http://chrissanbabe.blogg.se/
Postat av: Tompa

Shit va härligt det ser ut!

Tyvärr är ju bilderna lite små så det är svårt att riktigt se.

Men 50 spänn för en Lindemans är ju aldrig fel.

Då gör det inget att man pröjsar 7000 för boende! ;)

Skönt att ni kommit på plats.

Är inne på Skype mest hela tiden men inte fan är det nån som vill prata med en. :)

Nu ska jag iväg å köra genomdrag på föreställningen, hoppas jag kan allt...

Ta hand om er

Kram

2010-02-11 @ 13:32:27
Postat av: Syster

Hallå där era lyxpluggare ;-)!



Lägenheten ser ju väldigt härlig ut! Vad roligt! Har ni balkong också??



Vad jobbigt att ni fick dåliga tider i skolan, men desto mer mellantid för studier ;-).. Det blir säkert jättebra till slut!



Nu får ni se till att njuta så mycket ni bara kan! Här hemma har det blivit riktigt kallt igen så solen ser väldigt lockande ut...



Ta hand om varandra.



Stor kram!

2010-02-11 @ 14:32:48
Postat av: Emma

Det ser ju jättefint ut. Och david har instalerat sig i köket ser jag, men inte så svårt att värma pizzor kanske? Va äter ni för frukost då? "Toast, butter and jam" antar jag;) Drick en srink på balkongen åt mig ocksa! Puss!

2010-02-11 @ 16:31:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0