School and stuff

Det är konstigt det här David läser fortfarande i den där boken... Men det har hänt annat här också!

Vi har varit i skolan på introduction och fått lära oss att man ska smörja in sig med solkräm och att vara försiktiga med drinkar så att ingen häller i ett unknown substance... Annars verkar de inte ha omtentor så man måste helt enkelt ge allt på första försöket! Vi satt i en sal med alla andra "study abroad" och det var mest amerikanare och en och annan svensk som vi skydde som pesten (svenskar har vi hemma så det räcker). Det verkar dock som att vi har hittat ett bra ställe att bo på och att vi betalar en förträfflig hyra om man utgår från det vi lyckades tjuvlyssna oss till... Efter genomgången så skulle alla tränga ihop sig i en provisorisk bar och köa för att få en gratis öl, vi gick! pratade mede tanterna på bibblan och fixade utskrifter och trådlöst nät, som inte är gratis här om man vill facebooka eller maila, enbart skolans hemsida är gratis, snålt. tro niu inte att vi är de tråkigast i världen bara för att vi struntade i gratis ölen, det var bara inte rätt forum för oss. På måndag ska vi umgås med allt och alla i våra klasser...

Vi träffade grannarna igår som har fått en mängd post som vi var och hämtade från vår gemensamma mailbox (deras nyckel funkade inte) De var ett par i vår ålder eller snarare min som David sa. De var härifrån och har en surfbräda så det kanske är dem vi ska hänga med!

Idag har vi spenderat en del tid på banken för vi skulle hämta våra kort som kommit men det var rörigt vill jag säga. David hade fått 2 kort av varje sort och jag hade fått 2 kort till samma konto i olika färg, skumt! Jag har beställt ett nytt som ska komma nästa vecka, så det löser sig nog tillslut. Har även betalat hyra i kontanter idag så nu kan vi lugnt bo kavr i en månad till.

Har även hunnit med en promenad på stranden, bäst solbränna då och det är för varmt för att ligga still. middagen bestod av en wok med exklusiva räkor efter ett missförstånd vid delidisken. Det var i alla fall hemskt gott och det hela avrundades med en kopp pressokaffe.

So long så länge så höres vi...


Kommentarer
Postat av: Emma

Ni kan ju inte strunta i gratis öl! Det hade jag aldrig gjort. Men det där med att klara tentan på första försöket ska väl inte vara några problem för er.

Kul med lite skola, ni har väl fått nog av semester nu? Jag tänkte på er igår när jag stod i -15 grader och väntade på pendeltåget i 50 min. Njut!

2010-02-23 @ 17:23:35
Postat av: Mysssssss

Hej på er!

Håller me Emma gratis e gott men jag hade nog hoppat ölen eftersom jag inte gillart:)..

Strul me tåg här i Sthlm kom i tid i dag dock eftersom jag åkte hemifrån 1 timme tidigare än jag brukar... Går även i väntans tider me resultat på tentorna hatar att vänta men men... Annars rullar allt som vanligt. Saknar dig Jenny otroligt mkt bara ...

Pusssssssss

2010-02-23 @ 21:45:38
Postat av: Mange

Vad är det jag hör!!! GRATIS öl! Tror att jag tar ledigt och pallar mig ner till er.

Har mkt viktig info till David; Saksofonmannen från SH har förflyttat sig och sprider numera glädje vid Älvsjö st. Som jag har väntat på dennan dag! Antar att du längtar tillbaka till Sverige när du läser detta!

2010-02-24 @ 11:40:22
Postat av: Anonym

Oj, vad mycket det hänt på sistone!



Tycker grannarna låter som ett mycket bra kap! Smöra lite för dem så kanske det resulterar i både bil och surfingbräda ;-)



Här hemma rullar det på som vanligt. Mange var som sagt över i måndags och checkade in lägenheten. Vi hade riktigt soligt och fint så det var bra när vi tog bilderna. Dock tyckte nog fotografen, Mange och mäklaren att jag var en anings jobbig när jag skulle hålla på att ändra en massa, hehe..



Vad bra att ni är nöjda med boendet! Känns alltid extra bra när man hör vad andra betalar och får och sedan inser att man gjorde ett bra val. Men så ser det ju väldigt nice ut också, även efter den fina webkamerarundvandringen :-).



Nu ska jag snart gå från jobbet och fixa det sista innan Carins bröllop på lördag!



Ha det så bra så länge!



Stor kram

2010-02-24 @ 16:44:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0