Noosa

Ha det funkar!

Vi är i Noosa på en camping och jag skriver ifrån "köket" som är en grillplats utomhus.



Det var ingen festmåltid igår när vi kom hit men idag har vi grillat kött, jättegott!

Vi åker i en riktig skrotbil men den rullar...



Vi sover alla tre i den och det funkar bra även om Niclas frös inatt, jag hade tydligen snott täcket;) Den har gått ca 56000 mil och växellådan är kanske inte som den ska (vi hoppar 3an). Det hörs när vi kommer tuffande på vägarna.

Vi har varit på Australia ZOO och sett klassiska Ozdjur som koala...



De sover ca 20 timmar om dagen, Niclas vill bli koala i sitt nästa liv.



Här matar David en känguru.



Här har vi Mossman, en riktigt stor krokodil, vi lärde oss att man ska hålla sig borta från vattendrag om man inte vill mista en arm eller två;(



Här äter vi frukost i regnet, tur att vi har en baklucka man kan sitta under.

Noosa är trevligt så vi stannar här i natt också, vi var ute på stan igår och hamnade på en bar och sen var det lång väg hem att gå och riktig kallt men idag har det inte regnat allt för mycket så vi tror på sol imorn!

Noosa är platsen för de rika och berömda men är en riktigt trevlig stad med fina kanaler och vackra strander och inte för att tala om husen här det är gigantiska.

Vi har faktiskt varit en stund på stranden men med kläder på och Killarna sov och jag läste en bok, men de har vackra stränder här..



Nu ska vi se en film i vår egna lilla "biosalong", David har önskat Sunes sommar, vi får väl se vad det blir...

Kommentarer
Postat av: Emma

vilken cool bil! Jag vill också åka! det är lite "little miss sunshine" känsla över den (mitt fantastiska filmförslag som du och david tyckte var dåligt, trots att det är en av de bästa filmerna som finns). Ha det kanon på er fortsatta roadtripp. Saknar er! Kram

2010-07-11 @ 12:44:00
Postat av: Emma

jag skrev en lång fin kommentar men det misslyckades och jag orkar inte skriva om den.. men huvudgrejen var att jag gillar er "little miss sunshine" bil!

Ha det kanon på er fortsatta roadtripp! Kram

2010-07-11 @ 12:46:10
Postat av: Emma

jag är sämst, nu kom båda kommentarerna med ändå, och jag upptäckte nu att den första inte var så fasligt lång ändå.. jag skyller mitt förvirrade tillstånd på att jag har jobbat natt och att man blir som man umgås, i mitt fall: förståndshandikappad...

Puss och kram!

2010-07-11 @ 12:48:49
Postat av: Chriss



Haha, vilken jäkla cool bil :P. Ni syns ju i alla fall :P. haha. Hoppas ni inte fryser ihäl, här hemma är det tropisk värme och 30-35 grader (i skuggan...). Puss!

2010-07-12 @ 07:54:47
URL: http://chrissblogg.se
Postat av: Tompa

Shit vilken hård bil! Det märks att det är riktiga hardcore turister på väg iaf! Lite skönt att se att det regnar, då känns det lite bättre att jag inte kom ner. ;)

Kram på er alla

2010-07-16 @ 20:49:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0