Magnetic Island & Mission Beach

Vi är nu framme i cairns, ÄNTLIGEN! No more nights in the wicked camper...

Vi har hunnit med en övernattning på Magnetic Island och en på Mission Beach men de har inte haft någe vidare mottagning inte ens för telefonen;)

Magnetic är en ö utanför Townsville (mycket trevlig stad faktiskt med en vacker strandpromenad, the Strand) Det var en easy going stämmning över hela ön och vi köpte ett hop on hop off kort på bussen så vi kunde ta oss runt på ön. Den är ca 12 km så vi hann se den på en dag, det finns ett par stränder som man bara kan ta sig till genom att gå och fantastiska leder uppe på berget. Vi gick längs the Forth (ett fort längst upp på berget) och spanade efter koalor för det skulle finnas vilda!

Koala i ett eukalyptusträd.

Vi såg hela tre stycken men denna var den roligaste som faktiskt gick omkring lite och bytte gren, de övriga två sov. Vi pratade med en gubbe som såg ut som en riktig vildmarkstyp som aldrig tidigare hade sett en vild koala och han hade ändå varit där flera gånger, vi måste ha haft tur.

Jag och utsikten från berget.

Sen hade den dagen gått och jag fick sova i mitt dorm med sju andra tjejer och killarna kunde krypa ner i sin nästan privata bungalow med bara en outsider... Men det var kul med lite tjejsnack, slutsatsen var att "Guys Suck" och att min hatt var cute.

Niclas använder en palm som trampolin.

Mission Beach var en sömnig liten by med många lyxiga hus och en lång vacker strand. Vi stannade en dag och gick längs stranden och drack kaffe. Vi hittad även en typisk mammashop med tavlor och hantverk, David slog till på ett kuddfodral;) Vi hade dock ingen strålande sol så imorse drog vi vidare till Cairns.

Josephine falls.

Vi stannade där på vägen hit och vi tog även en bushwalk för att försöka se Australiens svar på en struts, Cassowary, men jag har ingen bild för vi såg ingen. Det ska bara finnas 50 stycken så det är tydligen svårt att få syn på en.

Lagunen i Cairns.

Vi bor på ett hostel i ett riktigt sunkigt rum men vi har en kudde så det är snäppet bättre än i wickeden;). Vi kom hit ganska sent på eftermiddagen så vi har bara hunnit lämna in bilen och sen har vi strosat runt här på gatorna. Vi åt även vår gratis middag (man får ofta det om man bor på hostel) tre spaghetti och en klick sås så vi fick gå förbi sushi train för att fylla på. Vi har även hunnit prata med en kille i en affär som hade en lång utläggning om en viss sorts te och tekanna som han sålde, Billie pot och tes hette det visst. Det lagades över öppen eld och det tyckte han visst att vi kunde göra hemma på gatorna i Stockholm.

Nu ska jag sova, Killarna sover redan. Imorn ska Niclas på utflykt ut i regnskogen och jag och David på marknad och åka nåt fint tåg.