Plugget och bussightseeing med en pretty woman

Har precis avnjutit en Starbucks latte här med en tillhörande chokladmuffins. David trimmar sitt skägg med nyinköpt skäggsax, får lägga upp bild på hur det blev.

Vi har nu gått i skolan i tre dagar och man är helt slut på kvällarna. Föreläsningarna är bra och det är inte alls svårt att hänga med i snacket men idag var jag på mitt första seminarie och det kommer nog bli väldigt spännande. Ska skriva media releases och man skulle sitta och berätta om sig själv för hela gruppen. Tur jag är från Sverige så att man har nåt skoj att säga;) Jag har pratat med två tjejer i min marketing klass men D har inte raggat upp nån kompis än... svårt såhär i början, man har nog med att hitta dit man ska och att anteckna på
engelska.

En annan grej är att man ska ta bussen åt rätt håll som jag missade i måndags efter att jag hade varit och bråkat med study center för att de hade satt mig i fel tutorial group. tydligen så kan bussen gå åt fel håll och då hamnar man på en tågstation med ett köpcentrum som Kungens Kurva. Jag fick byta buss två gånger för att komma tillbaka till Surfers och då hade resan tagit en och en halv timme istället för en kvart men det regnade och jag hade min ipod så det var inget fel med lite sightseeing!
Den glada nyheten är att jag har lyckats överföra pengar till mitt konto här så nu ska vi slippa den där avgiften varje gång vi handlar, Toppen!

D har även varit inne hos grannen och druckit öl, konstiga grabbar med lite udda idéer men de är trevliga.
I söndags tänkte jag att det kunde vara kul att ha nåt nytt på sig till skolstarten ni vet... det slutade med att D köpte en helt ny outfit och jag ingenting. Det är annorlunda att shoppa här, man får ständig assistans. Tänk som i Pretty Woman förutom att jag inte hade råd att köpa nån av det kombinationer de slängde på mig men roligt var det;) Jag bara gick in i provhytten och hade tre tjejer som gav mig nya plagg och bad mig snurra runt och hämtade ett matchande bälte, som sagt synd bara på pengarna...

Det regnar vidare här och tydligen så är det inte riktigt normalt utan vi har otur, säkerligen mitt fel, det regnar ju alltid när jag är ute och reser.
Det här med lillördag är något de verkar fira stort här och allt är öppet men vi är ju seriösa studenter så vi måste plugga och sova...

Kul med alla era kommentarer, fortsätt så!

Kram på er alla

Kommentarer
Postat av: Emma

Det är aldrig fel med lite sightseeing, det står ju ofta i guideböcker att bästa sättet att hitta nya platser är att gå vilse, eller jag förstår att du inte var vilse, bara missplaced, ellerhur ;)

Ni firar väl visst lill-lördag, läste jag inte något om en chokladmuffin?



Jag har förresten kommit på saxofon-killens nya system, han står vid älvsjö station på förmiddagarna och flemingsberg på eftermiddagarna.



Ha det så bra! Puss och kram

2010-03-03 @ 17:24:46
Postat av: Chriss



Känner igen det där med regn... Det lyckas hju aldrig slå fel! Men det lär väl inte regna i flera månader... I hope not!



Kul att prata på Skype igår och bli lite live-uppdaterad! Haha, vet inte riktigt vad som hände där med ljudet men ska kolla att allt ser bra ut till nästa gång vi ska "ses". Hälsa David!



Kan ni inte ta lite bilder på omgivningarna där ni bor så vi får se hur ni har det :)! När det har slutat regna så klart ;).

2010-03-04 @ 08:27:14
URL: http://chrissanbabe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0