Hemfärd

Vi sitter nu på Hong Kong Airport David och jag, Niclas är nog påväg hit, han åker ett senare flyg. Vi hade strul innan vi kom iväg för vi hade för mycket vikt i handbagaget, sen när väger de handbagaget... Vi hade en ny incheckare som var extra noga men vi kunde bara packa om så att vi la i lite mer i den stora väskan, skumt system.

Det är ganska segt att flyga, man vill ju bara komma hem och inte spendera över ett dygn i luften. Flygplansmaten är dock toppen, klart över förväntan och jag får laktosfritt och allting;)

Sista dagen i Brissie gick vi mest runt och kollade läget, Southbank och Queen Street Mall plus lite Starbucks på det. Vi åt middag på Vapiano och avslutade kvällen med en Krispy Creme donut och ett parti Uno.

Under middagen diskuterade vi topplistan över resan...

Bästa strand: Whitehaven, helt enkelt fantastiskt, vitare sand finns inte.
Bästa middag: The Italian, Rock oysters med vinäger är en hit.
Bästa vin: Cabernet Sauvignon från Barossa Valley på en vinbar i Melbourne.
Bästa öl: Coopers pale ale.
Bästa camping: Noosa, precis vid stranden och det fanns bra kokmöjligheter och toaletter med kodlås så man slapp nycklar.
Sämsta camping: Clareview, regnvatten, vad är det vi betalar för...
Bästa gubbe: Taxichaufför från flygplatsen i Sydney (han hade varit skräddare i Paris men flyttat för att han inte ville bli gay).
Sämsta gubbe: taxichauffören från flygplatsen i Brisbane (han pratade oavbrutet om samma sak, sina kinesiska kompisar och nåt berg han tyckte vi skulle se)
Bästa hotell: Causeway inn Melbourne, det fanns steam bath.
Bästa guide: Shane på Fraser.
Bästa flygbolag: Jetstar
Sämsta flygbolag: Tiger Airways
Bästa kaffet: En kaffebar i Noosa, det var om möjligt det dyraste också;)
Bästa låten: Eenie meenie med Justin Beiber.
Vackraste bilsträckan: Mellan Mission Beach och Cairns, bergigt och öppna fält.
Fulaste bilsträckan: Mellan Rockhampton och Mackay, platt och inte ett hus.
Godaste camping middagen: Andra kvällen på campingen i Noosa, vi grillade potatis kött och hade bea till, smaskens!
Bästa turen: Whitsundays! Måste upplevas för att förstås.
Bästa djuret: Koala, det finns nog inget sötare djur...

Vi tackar nu för oss och hoppas att ni har haft en underhållande läsning det senaste halvåret.

Må så gott så ses vi i Sverige om sisåär ett 3/4 dygn.

Cairns

Vi har nu klarat av sista dagen i Cairns och idag har vi inte gjort mycket. Jag gick som vanligt upp tidigare än killarna och David och jag tog en kaffe på Gloria Jean's medan Niclas sov en stund till. Vi har mest bara gått runt idag och tittat runt i lite affärer och försökt att hålla oss borta från regnet för det öser ner hela tiden, men det är inte kallt bara blött;)

Igår dock var stora utflyktsdagen. Niclas var i regnskogen och såg krokodiler och Cassowarys på sin tur, det lät som att det hade varit mycket bra tur men som vanligt var det ju ett tajt schema men det får man ju räkna med.

David och jag var i Kuranda, tog tåget upp längs berget och det var mycket vackert. På vägen upp var det dock kraftig dimma så vi såg inte så värst mycket men bergen ser sådär härligt mystiska ut som de gör bara på film, fantastiskt. Kuranda var inte mycket att se, en liten by med en massa krimskrams som hattar i krokodilskinn och didgeridooer. Vi köpte ett känguruskinn som vi nu ska släpa med os hem, det är riktigt mjukt och det kommer nog ligga fint i fåtöljen hemma. Det roliga var att vi prutade ner det för vi hittade ett litet hål i det (alla har nån skavank, de är ju vilda djur). Tanten påstod att det var en skottskada, man kan ju tro vad man vill om det. På kvällen var vi på en bar och spelade lite biljard och sen tänkte vi sätta oss vid lagunen och dricka lite vin, men då satte de igång sprinklersystemet så det blev snabbt vindrickande. Det har ju regnat i dagar men slösa med vattnet bara vet ja;)

David vid vattenfallet.

Dimman ligger tät, men det var en riktigt häftig vy som kanske inte riktigt gör sig på bild...

Tågstationen i Kuranda.

Det var sådär pittoreskt och tåget var ett från 1800 talet då det var svårt att få fram mat till byarna så man byggde järnvägen, vi åkte genom 17 tunnlar och det slingrar sig runt berget och tuffar fram på broar.

Vi i tågvagnen.

Det var David och jag plus alla pensionärer, som vanligt på alla våra turer;)

Vi tuffar fram längs den längsta kurvan.

Vattenfallet bakom tåget när det tar kurvan.

Nu ska vi sova. Upp tidigt imorn för  att flyga till Brissie, flyget går sex! Ska bli skönt att komma till storstaden igen, har snart kliat sönder alla mina myggbett nu, de har nån typ av monstermygga här för jag får riktigt stora bett som kliar något förskräckligt...

Magnetic Island & Mission Beach

Vi är nu framme i cairns, ÄNTLIGEN! No more nights in the wicked camper...

Vi har hunnit med en övernattning på Magnetic Island och en på Mission Beach men de har inte haft någe vidare mottagning inte ens för telefonen;)

Magnetic är en ö utanför Townsville (mycket trevlig stad faktiskt med en vacker strandpromenad, the Strand) Det var en easy going stämmning över hela ön och vi köpte ett hop on hop off kort på bussen så vi kunde ta oss runt på ön. Den är ca 12 km så vi hann se den på en dag, det finns ett par stränder som man bara kan ta sig till genom att gå och fantastiska leder uppe på berget. Vi gick längs the Forth (ett fort längst upp på berget) och spanade efter koalor för det skulle finnas vilda!

Koala i ett eukalyptusträd.

Vi såg hela tre stycken men denna var den roligaste som faktiskt gick omkring lite och bytte gren, de övriga två sov. Vi pratade med en gubbe som såg ut som en riktig vildmarkstyp som aldrig tidigare hade sett en vild koala och han hade ändå varit där flera gånger, vi måste ha haft tur.

Jag och utsikten från berget.

Sen hade den dagen gått och jag fick sova i mitt dorm med sju andra tjejer och killarna kunde krypa ner i sin nästan privata bungalow med bara en outsider... Men det var kul med lite tjejsnack, slutsatsen var att "Guys Suck" och att min hatt var cute.

Niclas använder en palm som trampolin.

Mission Beach var en sömnig liten by med många lyxiga hus och en lång vacker strand. Vi stannade en dag och gick längs stranden och drack kaffe. Vi hittad även en typisk mammashop med tavlor och hantverk, David slog till på ett kuddfodral;) Vi hade dock ingen strålande sol så imorse drog vi vidare till Cairns.

Josephine falls.

Vi stannade där på vägen hit och vi tog även en bushwalk för att försöka se Australiens svar på en struts, Cassowary, men jag har ingen bild för vi såg ingen. Det ska bara finnas 50 stycken så det är tydligen svårt att få syn på en.

Lagunen i Cairns.

Vi bor på ett hostel i ett riktigt sunkigt rum men vi har en kudde så det är snäppet bättre än i wickeden;). Vi kom hit ganska sent på eftermiddagen så vi har bara hunnit lämna in bilen och sen har vi strosat runt här på gatorna. Vi åt även vår gratis middag (man får ofta det om man bor på hostel) tre spaghetti och en klick sås så vi fick gå förbi sushi train för att fylla på. Vi har även hunnit prata med en kille i en affär som hade en lång utläggning om en viss sorts te och tekanna som han sålde, Billie pot och tes hette det visst. Det lagades över öppen eld och det tyckte han visst att vi kunde göra hemma på gatorna i Stockholm.

Nu ska jag sova, Killarna sover redan. Imorn ska Niclas på utflykt ut i regnskogen och jag och David på marknad och åka nåt fint tåg.

Whitsundays

Nu är vi tillbaka från seglatsen och har kommit fram till Townsville nu på eftermiddagen efter att ha kört bilen i stekande hetta, vi tog många pauser så att en inte blev överhettad.

Whitsundays var fantastiskt och vi har seglat och snorklat och ätit gott. jag fick dock inte se Nemo men Niclas ska ha fått en glimt, han var ganska skygg;) vattnet är turkosblått och behagligt varmt och vi har haft strålande sol nästan hela tiden så vi är helnöjda!

Vi har haft en kock som har lagat all mat och de övriga killarna i besättningen har gjort allt för att vi ska trivas, helt enkelt en toppen resa.

Det var ett lugnt gäng med mest fransoser så det var inga större skandaler, dock hade allas öl försvunnit i morse inklusive besättningens, så kocken var inte glad... (Little France är starkt misstänkta)

David och jag sov i parhytten vid generatorn så det var ett jäkla liv och Niclas fick drömplatsen i tjejhytten;)

Alla tre på deck on the New Horizon.

Whitehaven Beach, top one natural beach in the world.

Fören på båten och det turkosa havet.

Grabbarna på stranden, och japp de tog med sig tomburkarna därifrån för det är ett naturreservat.

Det var allt för nu, har varit en lång dag idag och vi är alla supertrötta. Står i mörkret ute och skriver, de släcker ju här så tidigt. Niclas har fler bilder och jag med för den delen men det går lite långsamt att ladda upp och Niclas har redan somnat. Ska gå och knuffa undan honom nu så att vi får plats allihop.

Imorn ska vi till Magnetic Island.

Airlie Beach

Vi har nu lämnat Fraser området och dragit vidare till Airlie Beach som är helt fantastiskt och varmt!

Vi har åkt bil i två dagar och sovit på de mest suspekta campingar mitt ute i ingenstans med en mängd pensionärer och äckliga duschar. det har även varit svinkallt på nätterna, så som det är i ett ökenlandskap, vi har gjort rökmoln. jag sov med sju lager och sen täcke och handduk virat runt mig;9 Det är dock varmt på dagarna och här är det varmt hela tiden, igår kunde man sitter ute i kjol hela kvällen.

Vi har åkt längs kusten från Rainbow och sovit först på Childers om ni nu kan hitta det lilla stället och sen sov vi på campingen i Clearview (tror att det stavas så) Den var värst och David och Niclas var helt nojiga över att pensionärerna skulle anfalla oss mitt i natten och har spånat på manuset till en dålig skräckfilm. De åt alla samma mat och sen så drack de regnvatten, alla såg likadana ut, lite som en sekt.

Vi har dock stannat och ätit frukost på ett mysigt ställe som heter 1770, det var då Cook kom dit.

frukost i 1770.

Efter vägen.
Det är mest sockerrör och berg längs vägen och ibland kommer det ett hus eller två, det är väldigt ödsligt.

David kör och Niclas sover.

Såhär kliver vi in i bilen.

Nyckel har gått sönder så vi kan bara komma in genom bakluckan när vi har låst, men alla sätt är ju bra utom de dåliga.

Maccas i Rockhampton.

Vi skulle åta känguru för det stod i Lonely Planet att det var kötthuvudstaden men när vi fågat tre stycken och ingen hade koll blev det Maccas men det funkar ju också, Niclas är dock väldigt besviken på att inte ha fått smaka känguru än så jag lovade att det fanns i Cairns (hoppas).

Framme i Airlie.

Vi låg en stund på stranden igår och åt middag, stek! Niclas var inte riktigt nöjd, så vi var tvungna att gå förbi Maccas;) Men det var gott!

Snakebite.

Vi var på Magnums igår, för där var alal andra, riktigt trevligt, med liveband som bestod av en kille men han gjorde det bra.Snakebite är en blandning av öl, cider och tranbär, ok men inte riktigt min melodi.

Vi håller på att packa ihop nu för i eftermiddag ska vi ut på segling...

Rainbow Beach & Fraser Island

Nu har vi internet igen!

Vi har hunnit med att ta bilen till Rainbow Beach där det var sol och vi bodde glassigt på en fin camping. Vi spenderade den eftermiddagen på stranden för att försöka få till en bränna...

Baywatch Mitch x2

Mys vid strandkanten.

Idag har vi kommit fram till en liten håla som heter Childers, vi måste uppåt och har ont om tid så vi stannade här när det blev mörkt. Vi får ju inte köra när det är mörkt, Kängurus finns överallt och dras tydligen mot strålkastarna på bilen.

Vi har nu i ett dygn varit på Fraser Island som är världen största sandö. Vi åkte en ordnad tur med guide och vi hade en toppen grupp med tyskar och kinesiska tanter och en riktigt lurig guide, Shane som hade standad frasen, Watch your heads tett följt av seatbelts on guys! varje gång vi klev in i jeepen.

Vi vid Jeepen, man sitter sidledes längs kanten i den och hoppar som en popcorn.

Lake Birrabeen.

Det var vackert men ganska kallt andra dagen som då var idag. Men vackert var det!

Dingos, vildhundar.

De ser snälla ut men är farliga, vi försökte gå ut ur resorten på kvällen men vi var instängda med stängsel och el, Dingos safe! De kan bitas och anfaller i flock så man ska akta sig och gå rygg mot rygg om de cirkulerar runt en.

Eli Creek.

Grabbarna tar ett högt hopp från bron ner i creeken som är ström och man glider med ut mot havet.

Vyn från jeepen.

Stranden fungerar som motorväg och sen åker man in på små sandvägar när man ska in på ön.

nej nu har killarna tröttnat på mitt bloggande, men lite av en uppdatering, ska försöka att bli bättre men det tar tid när vi är i bushen...

Vi ska upp tidigt imorgon för att snabbt ta oss här ifrån och uppåt.

Hervey Bay

Idag var det sol när vi vaknade, jippi!

Vi satte oss i bilen för att åka till Hervey Bay...
Det är en sömnig liten håla där man ska se på valar och fiska, det finns dock en mysig strand men när vi kom fram så var solen nästan i moln;( Några solminuter hann vi dock med

Vi har inte hunnit mycket mer än att åka bil, tanka (vi träffade en gubbe som var väldigt intresserad av hur mycket bensinen kostade i Sverige) För er som vill veta det så kostar bensinen 129 cent/liter vilket är ca 8 kronor.

Till middag blev det Thai take away med värmeljus i bilen, mysigt!

Mysfaktorn är hög i vår bil, husvagnsfolket med flatscreen vet inte vad de missar...

det blev Sunes sommar igår, får se vad vi hittar på idag, det är faktiskt ganska mysigt att ha "filmmys" i bilen och som sagt det finns inte mycket att se här en kväll, det fanns en nattklubb men den var stängt. Imorn ska vi upp tidigt för att åka till Rainbow Beach.

En annan grej jag kom på är att det är mycket mygg, jag har säkert fått 30 myggbett redan och killarna har inte fått ett enda, jag måste ha gott blod;)

Noosa

Ha det funkar!

Vi är i Noosa på en camping och jag skriver ifrån "köket" som är en grillplats utomhus.

Det var ingen festmåltid igår när vi kom hit men idag har vi grillat kött, jättegott!

Vi åker i en riktig skrotbil men den rullar...

Vi sover alla tre i den och det funkar bra även om Niclas frös inatt, jag hade tydligen snott täcket;) Den har gått ca 56000 mil och växellådan är kanske inte som den ska (vi hoppar 3an). Det hörs när vi kommer tuffande på vägarna.

Vi har varit på Australia ZOO och sett klassiska Ozdjur som koala...

De sover ca 20 timmar om dagen, Niclas vill bli koala i sitt nästa liv.

Här matar David en känguru.

Här har vi Mossman, en riktigt stor krokodil, vi lärde oss att man ska hålla sig borta från vattendrag om man inte vill mista en arm eller två;(

Här äter vi frukost i regnet, tur att vi har en baklucka man kan sitta under.

Noosa är trevligt så vi stannar här i natt också, vi var ute på stan igår och hamnade på en bar och sen var det lång väg hem att gå och riktig kallt men idag har det inte regnat allt för mycket så vi tror på sol imorn!

Noosa är platsen för de rika och berömda men är en riktigt trevlig stad med fina kanaler och vackra strander och inte för att tala om husen här det är gigantiska.

Vi har faktiskt varit en stund på stranden men med kläder på och Killarna sov och jag läste en bok, men de har vackra stränder här..

Nu ska vi se en film i vår egna lilla "biosalong", David har önskat Sunes sommar, vi får väl se vad det blir...

Byron Bay

Idag har vi varit på utflykt till Byron Bay med Kam och Felicity. Det har naturligtvis regnat större delen av dagen men vi har haft trevligt ändå...

Kam och Felicity på stranden, vacker solnedgång!

Jag uppe vid fyren, det blåååååååååser.

Vacker utsikt!

Vi åt lunch och gick runt lite i affärer innan det var dags att åka hem igen, en lyckad dag. Kvällen har vi spenderat med att städa och packa för imorgon drar vi!

Q1

Vi har idag  varit uppe i Q1 building, tydligen är det den 20:onde högsta byggnaden i världen...

Vi var på 77:e våningen och det är våningar över och en hög pinne som gör att den är så pass hög, fusk det där med pinnen men det är väl ok;)

Vi har inte varit uppe förut men utsikten var enastående och det var ett riktigt stort utrymme vi vandrade runt på och vi hade en 360 gradig vy, vackert, man ser långt!

Innan åt vi lunch men Kam, och han fick en födelsedagspresent som vi köpt i Sydney, Happy socks (svenska färgglada strumpor) han har varit så fascinerad av våra;)

Vi bor i andra byggnaden från högra nedre hörnet, där man inte ser de nedersta våningarna.

Gold Coast is Beautiful!

Vi har nu ätit lite fish and chips och ska kanske ta en tur till Swingin... Imorn väntar Byron!

Sydney continues

Vi är nu tillbaka i Surfers, kom sent igår kväll efter försenat plan...
Vi lyckades dock lura dem igen gnom att ha på oss en mängd kläder och att snällt gå med på att sitta vid nödutgången.

Vi har hunnit med att åka till båda de stora kända stränderna, Bondi och Manly.

Bondi

Niclas och jag på strandpromenaden på Manly.

Sista dagen var vi på Sydney Fish Market och kollade in tanten som rensade ostron, imponerande snabbt gick det och Niclas åt två rock oysters...

Färskt värre och riktigt goda är de också, mycket godare än de större pacific oysters.

Vi har även hunnit med en tur till Opera bar som ligger under operahuset, flott värre men det var svårt att hitta något öppet, nattlivet verkar ganska dött i Sydney under veckorna.

Idag tvättar (tvätt över hela lägenheten) och städar vi och nu ska vi äta lunch med Kam.

Sydney all over again

Vi är nu i Sydney!

Innan vi åkte hit så hann vi med att gå på en gigantisk loppis i Camberwell i utkanten av Melbourne. Niclas shoppade och köpslog och hittade fina manschettknappar. Jag sökte en fin ring men det gick inte...

Sen var det dags att ta taxi till flyget. Vi åkte  Tigerair och det är som Ryanair ungefär, alltså helt ok men inget extra. Vi brukar flyga Jetstar och de väger inte väskor när man har enbart kabinväskor men det gjorde Tigerair, typiskt! Vi hade ca tre kilo för mycket var så det blev till att smita in på toaletten och klä på sig, tro det eller ej, vi lyckades utan att checka in väskorna och betala extra, viktigt som grabbarna säger. Det var väldigt varmt dock så vi bytte snabbt om igen när vi kommit igenom säkerhetskontrollen, konstigt system de har men vi lurade det!

Igår kväll när vi kom fram hit handlade vi lite mat för vi bor i en lägenhet med kök vid Hyde park, ligger mitt i Sydney. Sen slappade vi mest och tittade lite på bilder, jag läste klart Snabba cash, gillade inte slutet men annars var den läsvärd.

Idag har varit stora promenaddagen och vi har gått runt hela stan, givetvis har det duggregnat lite så vi var välklädda men det är varmare än i Melbourne. Vi började med att gå runt i innerstan för att se på byggnader och shoppa lite...

Här är vi i Queen Victoria Building och går i lyxbutiker (enbart fönstershopping) sen tog vi en tur förbi Apple store...

Det är gigantiskt och alla kan pilla med sin egen Ipad.

Såhär ser det ut inne i Sydney, lite mer av en storstad än Melbourne.

Påväg ner till Sydney Harbour, ni ser Harbour Bridge i bakgrunden. Innan hade vi shoppat lite second hand i Surrey Hills och ätit lunch i Paddington.

Sydney Opera house.

Harbour Bridge.

Sydney skyline.

Det var ju inte de bästa bilderna kanske men jag tog bara från min kamera men David har tagit en mängd med sin bättre så vi har många bra. Vi hoppas på bättre väder imorn så att vi kan få en fin vy över Sydney harbour utan regn. Annars kan vi ju alltid fika, Starbucks ligger bara på andra sidan parken;)

Melbourne

Jag vet att det har varit dåligt med uppdateringen men det har vart mycket, riktigt mycket..

Vi är i Melbourne och är igång 24/7 kan jag tala om. Vi tog flyget tidigt i går morse och det gick fint med flygning plus att ta sig till hotellet, dock blev vi uppgraderade till ett finare hotell på en annan gata men inte gjorde det oss nåt för vi bor mer centralt och har mer fancy rum.

Vi har hunnit med att äta lunch i en mysig gränd träffa på Niclas "kompis" som han träffade på en flygning i Hongkong som har visat oss runt i stan. Vi tog bilen ut till St:Kilda som är som Bondi i Sydney, en strand förort där de har Grand Prix och mysigt strandliv under vintern. Vi tog en drink där och sen åt vi pizza till middag (mycket god) sen tog vi oss med tåget till Melbourne Cricket Ground och såg en AFL match (aussie rules, Australian football) Det var derby och mycket spännande, men fruktansvärt kallt. Det är kallt här, ca 10-12 grader så vi kör lager på lager och jag har till och med mössa. Sen tog vi en tur på stan med första stopp på en hipp klubb vi floden och sen var vi på en mer sofistikerad vinbar, Michalel vår guide kunde var en vinkännare så vi lärde oss en del. Vi avslutade kvällen med en tripp till kasinot innan vi gav upp. nej vi spelade inte bort reskassan utan kollade bara in folket och såg på Fotbolls VM.

Idag har vi vandrat runt i stan och sett Victoria market, den har allt, billigt och fint kött såg det ut som och allt möjligt krims krams som de annars säljer på marknader och en bra organisk frukt och grönsaksavdelning. Sen gick vi inåt stan och gick runt i affärer, åt sushi till lunch där misosoppan inte ingick och man fick betala extra för mer ingefära;), det var dock gott. Vi tog spårvagnen till Chapel street och plankade för vi fattade inte hur man betalade även om vi hade växlat till oss en massa mynt... ganska mysig shopping på en låååååååång gata där vi tillslut tröttande och tog en kaffe och en kaka. Tro det eller ej med det är bara grabbarna som har shoppat hittills men vi har en dag imorgon också.

Vi har just kommit hem från middag och runda på stan. Vi åt på en fin restaurang som vi hade hittat på nätet men som inte var helt lätt att hitta. dyrt vart det med ostron och god middag men det var det värt särskillt som de glömde ta betalt för vinet;) (vi sa inget, är ändå fattiga studenter) Att äta rock oysters var en upplevelse och äldigt gott faktiskt, rekomenderas! Sen var vi uppe på Rooftop bar som hade en fantastisk utsikt över hustaken, ett av Felicity's tips, sånt finns inte i STHLM och vi var djupt imponerade. Vi gick runt till ett gäng andra barer innan vi gav upp för natten och nu ska vi sova, har vart en lång dag idag och det blir nog längre imorn när vi flyger till Sydney.

en svart svan, sågs vid Grand Prix banan i en park. De har både svarta och vita svanar här...

AFL, Hawks vann, tur för det var tydligen var vi hejade på!

Saluhallen (Victoria Market), det var mycket folk, och kallt.

En typisk liten gränd, det är verkligen rikt kaféliv i Melbourne.

på väg till Rooftop bar, många trappor var det men väl värt mödan.

Melbourne är verkligen fantastiskt och folk är ute och äter och umgås, det är så gemytligt på nåt vis, vi gillar det!

Vidgade vyer

Idag har vi kollat omgivningarna med lite mer vidd än igår, vi har vart runt kring Broadie och tog två turer till Pack fair. Niclas kunde ju inte bestämma vilka solglasögon han skulle köpa, men när hans befintliga gick sönder var han tvungen att köpa nya och vi åkte tillbaka igen... Det blev ett bra till slut i alla fall.

Vi tog en tur förbi kasinot också...

nej , vi har inte spelat bort reskassan vi gick bara förbi utanför.

Nu har vi suttit och tittat på Tommy när han dansar på Allsång, Carola var fantastisk och Tommy naturligtvis;)
Nu vill Niclas gå på Sin City, där tjejerna har så korta kjolar att man kan se vad de åt till frukost, det är vad som sägs i alla fall...;)

Imorn ska vi på valsafari...

åh så var de tre

Vi gick upp tidigt i morse för att välkomna Niclas, men vi fick vänta en stund. Han hade inte följt våra instruktioner om att inte ta tåget, det tar ju som bekant en stund, men ca kl 11:15 plingade han på här en två timmar försenad men mycket stolt över att ha hittat rätt på egen hand.

Vi har spenderat dagen med att gå en stund på stranden och att utforska "byn", givetvis hann vi med en kaffe på Starbucks.

Nu sover han, det är ju ganska lång tidsskillnad ändå;), klockan är strax innan tio, men när kaffekoppen började falla ur handen var det dags att kasta in handduken tyckte han. Men vi är mycket imponerade att han har varit vaken så pass länge + att vi har hunnit med en runda på gymmet och i bastu och bubbelpool...